Jongeren uit de regio Drechtsteden werken aan hun social media vaardigheden tijdens summer school

Deze zomer werken jongeren binnen de regio Drechtsteden aan hun vaardigheden op het gebied van social media tijdens de Young Digitals de Social Media Summer School.

Tijdens de 6-weekse summer school, die gratis wordt aangeboden door de zeven Drechtstedengemeenten, leren jongeren tussen de 17 en 28 jaar alles over de ins en outs van social media marketing. Twee middagen per week zijn ze, in het stadskantoor van de gemeente Dordrecht, bezig met uiteenlopende onderwerpen binnen social media. Ze leren de geheimen achter Facebook, Instagram, TikTok, YouTube en LinkedIn.  

Over the Young Digitals

Sociale onderneming The Young Digitals helpt jongeren die vastgelopen zijn aan een baan als digitaal marketeer. Zij bieden deze jongeren een kosteloze training van 10 weken, waardevolle werkervaring en begeleiding naar een nieuwe werkgever. Hierbij werkt the Young Digitals samen met bedrijven en organisaties die een sprong voorwaarts willen maken op het gebied van digitale marketing. Zij bieden hen professionele online marketingdiensten en capaciteit. En tegelijkertijd doen de jongeren relevante werkervaring op. 

Over Smart Delta Drechtsteden

Binnen Smart Delta Drechtsteden werken overheid, onderwijs en bedrijfsleven slim samen aan een toekomstbestendige regio voor de ongeveer 300.000 mensen die in de Drechtsteden wonen. Innovatie, een goed vestigingsklimaat en goed opgeleide mensen zijn daarbij belangrijk. De sectoren van nu en straks hebben mensen nodig die niet alleen goed zijn opgeleid, maar ook op veranderingen kunnen inspelen. Smart Delta Drechtsteden doet er alles aan om deze mensen op te leiden en aan het juiste bedrijf te verbinden. The Young Digitals Summer School is een initiatief wat hier aan bijdraagt.  

Deel op social media: